Skip to main content

Short Update

Assalamualaikum..

I was thinking to continue with the wedding preparation update. Unfortunately, last few weeks, I was busy with the final job to close down the dept and also attending few interviews. And last week, I've got an offer. Alhamdulillah. It's one of the big Malaysian oil and gas service company and the job scope is similar with the job i did in my current company. It is an offer i couldn't resist. :)

However, it also means that me and my husband will endure a long distance relationship. My new job will be in Kemaman base. It is a sacrifice i need to do and he is very supportive.

So this is it. will start a new job, new place and will be quite busy after this. Hopefully i can find some time to update this blog.

till then, Wassalam.


Comments

Popular posts from this blog

true story : fibroadenoma

apakah? macam bunyi pelik saja kan? i think most of my closest friends already know about this ; early this year i'd been diagnosed with fibroadenoma and i was admitted to the hospital to undergo biopsy to remove the tumor. tumor huh? sounds like a big deal. no worries dear. taken from here : CENTURA fibroadenoma adalah salah satu 'benign tumor' yang bermaksud non-cancerous tumor yang berada di.. ehem.. di dada perempuan.. i mean breast. biasanya benda alah ni jadi kat young woman. biasanya benda ni akan muncul time menstruasi dan akan surut bila dah habis minggu menstruasi tu. macam mana nak tahu benda yang berketul tu adalah fibroadenoma? "Described as feeling like marbles, these firm, round, movable, and rubbery lumps range from 1 cm-5 cm in size and can be up until lemon sized lump" kiranya bulat macam guli, bergerak2 macam tikus (kalau kita rasa dia gerak pegi kekiri, jap ke kanan) dan tak sakit. Pengalaman aku : masa...

Adriani Adnan & Fatin Suhana

wow. blogger famous dua-dua ni. i bet lot of people already wrote about both of them. Two beautiful hijabis that caught my attention on my first sight. Sebenarnya ramai lagi fashionista bertudung yang lawa dan sangat cool contohnya fatin liyana, lady fira, shea rasol. Tapi dua orang ni saya suka sebab diaorang bagi inspirasi untuk berfesyen even pakai tudung bawal. Bukan benci fashionista ber-shawl, tapi.. muka saya ni tersangat-sangat la tak sesuai bila pakai shawl. nampak bujur pelik je. so bila sy suka tgk dieorang pakai, terfikir, alamak! kena pakai shawl baru nampak kemas, kalau pakai tudung bawal mesti tak kena. terus sedih. terus takda idea. terus jeles dengan orang yang pakai shawl nampak kemas dan cantik. So the merit goes to this two girl. Adriani Adnan. This cute Adriani ni dah lama saya follow blog dia. masa tu blog lama dia; Confessions of a Shoppaholic. First picture of her yang caught my eye was this  nice yellow toga dress that time i was like, how come s...

This time untuk Azi pulak.. Oreo Ice Cream Cheese Cake

Oreo Ice Cream Cheese Cake home made jugak. Rasanya lebih kurang Secret Recipe Oreo Cheese cake. Thanks to the recipe from her : http://sherahxoxo.blogspot.com boleh la jenguk ke blog beliau untuk tengok resipe cheese cake ni. Rasanya macam ice blended oreo pun ada, macam ice cream oreo pun ye. Kek ni tak payan bakar sebab dah masukkan gelatin. so tunggu keras dalam peti jela. sebelum proses pembekuan. ini resepinya. BAHAN BAHAN UNTUK CRUST 2 Paket oreo(besar) yang dah asing isi putih tu (tinggalkan 7-8 keping untuk kek nanti) 50 gram butter (lembutkan pada suhu bilik) sesudu gula perang/merah Cara-cara hancurkan biskut oreo tadi yang diasingkan intinya sampai hancur. Bila dah hancur, letak gula perang sesudu dan gaul. Kemudian, campurkan pula butter. Gaul sampai oreo sebati dengan butter. Bila dah sebati, masukkan bahan2 ni dan padatkan kat dalam bekas kek untuk dijadikan tapak kek. Masukkan dalam peti lebih kurang sejam. BAHAN BAHAN UNTUK KEK Isi oreo yang dah diasi...