Skip to main content

Dedicated post : Faiz & Syed

These two guys are my study partners, my mentors, my gurus and my part time tutors. Meet Faiz & Syed

Syed

Faiz

Dua-dua orang yang tak pernah putus asa ajar aku dalam pelajaran. Tak pernah hilang sabar dengan aku, tak pernah tak ajak aku study sama2. Sentiasa concern dengan aku punya studies. Memang kalau aku study, tak ada Faiz dan Syed, takkan sah. And because of these two, almost every night study. Merata2. habis mcD area bangi, putrajaya, kajang even ke damansara pun redah. Tak masuk tempat2 lain lagi tu. hahahaha. rekod sungguh. Takde dieorang tak study la aku. Master of mechanical engineering (over sket, but yes) and this two have gained my respect to the max! Bukan stakat dalam pelajaran, tapi dalam segala hal. Asal mintak tolong, eh, tak mintak pun, tapi kalau tahu aku dalam kesusahan mesti ada, mesti tolong and tak sedikit pun pernah mintak balasan. Malu jugak, tapi tak mampu membalas jasa mereka setakat ni, terlalu banyak weh. Sampai bila2 tak mampu nak balas. Ilmu yang dieorang ajar tu akan kekal. Rasanya kalau takde dua orang ni, hancur jugak study aku. huhu. Tak payah mintak, dieorang dulu tanya  notes / material cukup tak. haih. kalau cerita pasal dua orang ni, sampai bila2 tak habis, terlalu banyak. Tak masuk berenjoy sama2. Because of these two jugak, i've learn, 'study2 jugak, enjoy kena ada'. Kalau malam tu karok or wayang, lepastu akan study jugak even dah past 12am. Tak lupa jugak, kalau aku balik terengganu, mesti kol aku tanya khabar.

Haih sedihla nak tinggalkan semua ni. ='(

Too much tau. hmm. apa2 pun, aku nk korang tahu bahawasanya, korang orang yang paling aku sayang. *tahan air mata. Aku doakan, Syed, dapat kerja kat tempat yang kau cita2 kan. Aku akan sentiasa doakan kau. Faiz, pun sama and semoga kau dengan Eza bahagia sampai anak cucu. Aku takkan miss kau punya wedding. Ok korang berjaya buat aku menangis sekarang. ='( Ilmu yang korang ajar kat aku akan aku guna sebaik mungkin. Aku doakan hidup korang sentiasa dirahmati Allah and murah rezeki sentiasa. Aku hutang korang terlalu banyak kot. Ni je yang mampu aku buat stakat ni. Aku tahu korang ikhlas sebab tu aku rasa lagi berharganya korang. Insyaallah. Aku akan rindukan semua ni nanti. ='(


*aku sensitif n sentimental. Jangan bahan aku please. Aku serius ni. huhu.

Comments

nik faiz said…
Bro, ko jgn nangis byk sgt sbb da susah nak lepak ngn ko k.Thanks for the appreciation. Just want to let you know.. We help you because we really care and it is because you did the same. Jaga diri ko baik2 k. Jaga jamil baik2 gak. Moga korang bahagia sampai bila2. Aku sedih gak sbenarnye tp dah nama pn antara lelaki macho kat uniten, so aku kne ah cover2 sket. T.T. We had fun aite? heh. Jaga diri k babe. kitorang takde dah nak tgk2 kan ko. ko kne fully depends kat abg JJ ko. haha. Peace Up!!

Popular posts from this blog

true story : fibroadenoma

apakah? macam bunyi pelik saja kan? i think most of my closest friends already know about this ; early this year i'd been diagnosed with fibroadenoma and i was admitted to the hospital to undergo biopsy to remove the tumor. tumor huh? sounds like a big deal. no worries dear. taken from here : CENTURA fibroadenoma adalah salah satu 'benign tumor' yang bermaksud non-cancerous tumor yang berada di.. ehem.. di dada perempuan.. i mean breast. biasanya benda alah ni jadi kat young woman. biasanya benda ni akan muncul time menstruasi dan akan surut bila dah habis minggu menstruasi tu. macam mana nak tahu benda yang berketul tu adalah fibroadenoma? "Described as feeling like marbles, these firm, round, movable, and rubbery lumps range from 1 cm-5 cm in size and can be up until lemon sized lump" kiranya bulat macam guli, bergerak2 macam tikus (kalau kita rasa dia gerak pegi kekiri, jap ke kanan) dan tak sakit. Pengalaman aku : masa

Adriani Adnan & Fatin Suhana

wow. blogger famous dua-dua ni. i bet lot of people already wrote about both of them. Two beautiful hijabis that caught my attention on my first sight. Sebenarnya ramai lagi fashionista bertudung yang lawa dan sangat cool contohnya fatin liyana, lady fira, shea rasol. Tapi dua orang ni saya suka sebab diaorang bagi inspirasi untuk berfesyen even pakai tudung bawal. Bukan benci fashionista ber-shawl, tapi.. muka saya ni tersangat-sangat la tak sesuai bila pakai shawl. nampak bujur pelik je. so bila sy suka tgk dieorang pakai, terfikir, alamak! kena pakai shawl baru nampak kemas, kalau pakai tudung bawal mesti tak kena. terus sedih. terus takda idea. terus jeles dengan orang yang pakai shawl nampak kemas dan cantik. So the merit goes to this two girl. Adriani Adnan. This cute Adriani ni dah lama saya follow blog dia. masa tu blog lama dia; Confessions of a Shoppaholic. First picture of her yang caught my eye was this  nice yellow toga dress that time i was like, how come she m

Resepi : Luxurious Home Made Hot Chocolate

Good evening! ha ni chep timah nak share satu lagi resepi bagi2 awok2 yang duk kat rumah. kali ni untuk minum petang. bukan kuih jemput2 or goreng pisang, tapi minuman. Dah baca tajuk? haaa... HOT CHOCOLATE! hot chocolate topped with whipped cream nampak sedap tak?  yes indeed. albeit the garnishing part.huhu. sebenarnya hari tu teringin nak minum hot chocolate. tapi yang cadbury sachet tu dah habis pulak kat rumah, so godek2 barang dalam peti dan kabinet, jumpa few bahan yang boleh buat hot chocolate. yey. so main campak2 apa yang ada dan sedikit bantuan google, maka jadilah ini. rasanya, pergh. sedaaaaaap. amik kau masuk bakul again... abaikan. BAHAN BAHAN 1 1/2 teaspoon Cocoa Powder (aku guna VanHouten punya) 1 teaspoon of brown sugar Small piece of  unsweetened cooking chocolate. 1 cup of unsweetened milk.  Campur milk n gula perang atas dapur, kacau but jangan sampai mengelegak, panas yang cukup2 untuk buat gula tu larut dalam susu. At the same time, cairkan coklat mas